Cupra Leon – świetna hybryda dla każdego!


Cupra Leon nowość
Cupra funkcjonuje na rynku motoryzacyjnym jako oddzielna, niezależna marka samochodowa, po tym jak w 2018 roku Seat ogłosił, że linia sportowych modeli Cupra zostanie wydzielona jako odrębna marka samochodów sportowych.

Mocny silnik i sportowe zacięcie

Debiut hybryd typu plug-in na polskim rynku motoryzacyjnym, hiszpańska marka Cupra ma już za sobą. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się model , o prowadzeniu, którego marzy wielu kierowców. Samochód oferowany jest jako hatchback i dysponuje mocą systemową 245KM. Jego układ napędowy bazuje na 1,4 litrowym silniku spalinowym TSI generującym moc 150KM oraz na jednostce elektrycznej o mocy 115KM. Dzięki takim parametrom Cupra Leon rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekund i jest zdolna rozwinąć prędkość maksymalną wynoszącą 225km/h. Samochód wprowadza do segmentu kompaktów wielką dawkę hiszpańskiego temperamentu, którą tak bardzo docenia wielu zapaleńców, marzących o dynamicznym charakterze jazdy.

Cupra Leon łączy sport z nowoczesną technologią

Samochód wyposażono w akumulator litowo-jonowy, którego pojemność wynosi 13 kWh. Dla wersji hatchback zasięg w trybie elektrycznym wynosi 55 – 60 km zgodnie z homologacją WLTP.  Dla Sportstouer zasięg w trybie elektrycznym wynosi 54 – 59 km w homologacji WLTP. Ładowanie baterii przy użyciu walboxa trwa zaledwie 3,5 h. Jeśli zdecydujemy się na wykorzystanie domowego źródła energii o mocy 230 V, to ładowanie baterii wydłuży się o 2,5 h(6 h). W przypadku zużycia całego prądu Cupra Leon przechodzi w typowy tryb hybrydowy ( napęd spalinowy i elektryczny)

Mnóstwo frajdy z jazdy

Pełen potencjał tego samochodu można wykorzystać podczas jazdy na torze. Cupra Leon to samochód dający kierowcy mnóstwo frajdy z jazdy. Poza dynamicznym napędem i kapitalnym prowadzeniem samochód oferuje kierowcy przestronne, przyjemnie wykończone wnętrze. Wiele pozytywnych wrażeń dostarcza kierującemu szereg systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy. Prowadzenie to jedna z większych zalet tego modelu. Układ kierowniczy jest precyzyjny i umożliwia kierowcy pełne zespolenie się z samochodem. Progresywne wspomaganie kierownicy wpływa pozytywnie na osobę kierującą pojazdem. Daje realne poczucie większej kontroli nad samochodem.

Gama silników Leona Cupry

Cupra prezentuje swoje spojrzenie na to, jak powinien wyglądać współczesny sportowy kompakt. Leon Cupra występuje w szerokiej palecie odmian. Dostępny, tak szeroko rozbudowany wybór w tym segmencie należy do rzadkości. Przystępne są dwie wersje nadwoziowe i łącznie 5 silników. Wariant benzynowy dysponuje dwoma rodzajami motoru 2,0 TSI o mocy 245 KM (370 Nm) lub 300 KM (400 Nm). Alternatywę dla benzynowych odmian stanowią hybrydy plug-in, umożliwiające pokonanie w trybie jazdy elektrycznej 56 – 63 km. Szczególne miejsce wśród wersji Cupry Leona zajmuje ta z silnikiem o mocy 310 KM i napędem 4 x 4 (dostępna tylko w Sportstourerze), przyspieszająca od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekund.

Najmocniejszą seryjną Cuprą – jest Cupra Formentor VZ5. Jest to 390 – konna wersja Cupry Formentor, która występuje w wersji limitowanej do 7 000 sztuk. Wyposażona jest w silnik 2,5 R5 turbo. Jest to najmocniejsza w historii marki Cupra, która rozwija 390 KM. Działający 2,5 litrowy, turbodoładowany pięciocylindrowy silnik, przy 2250 obr./min wytwarza 480 Nm. Samochód uzyskuje przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 250 km/h. Cupra udowadnia, że potrafi pozytywnie zaskakiwać rynek motoryzacyjny świetnym sportowym wyglądem, jakością, doskonałymi osiągami, wygodą i funkcjonalnością. Samochody tej marki przyciągają spojrzenia charakterystycznymi dodatkami w kolorze miedzi, ciekawie zaprojektowanymi zderzakami z dodatkowymi elementami aerodynamicznymi, końcówkami wydechu, unikalnymi wzorami obręczy. Samochody marki Cupra wyróżniają się świetnymi właściwościami jezdnymi, dzięki stojącej na bardzo wysokim poziomie przyczepności mechanicznej, o czym można się przekonać podczas jazdy nawet po nierównościach na drodze