Ferrari czy Porsche?


Ferrari czy Porsche

Ferrari czy Porsche? Odwieczny problem i ciągła rywalizacja. Wciąż rośnie i poszerza się grono fanów chcących poznać sekrety tych obydwu marek. To za ich sprawą łamane są bariery mocy, prędkości i ekstremalnych doznań. Podejmując decyzję o wyborze nowego samochodu bierzemy pod uwagę wspomniane parametry. Jednak co wybrać? Oferta jest bardzo bogata. Najlepiej jednak wybrać model z dwóch wyżej wymienionych marek. Dlatego, że każda z nich reprezentuje elitarną sportową klasę. Jest tylko jedno pytanie, na który samochód się zdecydować? Ferrari 458 Italia, czy może Porsche GT2 RS?

Ferrari 458 Italia – za jego kierownicą uwolnisz swoją pasję

Ferrari 458 italia i Ferrari F430To, co imponuje najbardziej w Ferrari 458 Italia to moc i rekordowy współczynnik mocy do pojemności. Uzyskuje 570 KM przy kosmicznych 9000 obrotów na minutę i może rozpędzić się do 340 km/h. Natomiast przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy. Dźwięk silnika jest bardzo charakterystyczny, to zasługa 7- stopniowej skrzyni dwusprzęgłowej. To chyba najbardziej ekscytujący i niesamowity element tego samochodu. Wnętrze pojazdu jest bardzo ergonomiczne, ale jednocześnie niezwykle luksusowe i komfortowe. Kokpit pojazdu jest dopracowany do perfekcji, a kierowca ma „wszystko pod ręką,” wszystkie przełączniki. Umieszczono je na samym kole kierownicy. Wyświetlacze pokazują pracę opon, silnika i hamulców ,odzwierciedlając ich temperaturę przy pomocy kolorów. Kierownica jest doskonale wyprofilowana, ma się wrażenie, że kierowca i samochód to jedno. Silnik zamontowany jest centralnie, ukryty jest pod przezroczystą szybą, spod której widać dwie czerwone pokrywy zaworów oraz układ dolotowy.

Ferrari F458 Italia jest niewyobrażalnie szybka i wyhamowanie tego pojazdu nie stanowi dla kierowcy absolutnie żadnego problemu, a to za sprawą węglowocermicznych hamulców BREMBO. Zawieszenie zostało dopracowane do perfekcji i Italia reaguje na ruch kierownicy szybciej niż jakiekolwiek auto. Po raz pierwszy użyto amortyzatorów magneto-reologicznych w samochodzie z centralnym mocowaniem silnika. Karoseria jest wykonana głównie z aluminium, co ma przełożenie na wagę samochodu i jego kosmiczne osiągi. Nie można Italii odmówić pięknej sylwetki i mocnych kształtów, które szalenie rzucają się w oczy innym kierowcom.

Ferrari czy Porsche – w pogoni za jak największą mocą.

Natomiast jeśli chodzi o Porsche 911 – to flagowy model niemieckiej tej marki produkowany od 1964 roku w Stuttgarcie. Charakterystyczną cechą pojazdu jest silnik w układzie boxer umieszczony za tylną osią oraz niezależny układ tylnego zawieszenia. Od momentu wprowadzenia na rynek pojazd jest ciągle rozwijany i unowocześniany, jednakże podstawowe założenia jak i rozwiązania zostały niezmienione. Porsche 911 miało być większym, mocniejszym i bardziej komfortowym następcą dla pierwszego modelu firmy 356. W czwartym kwartale 2017 roku Porsche oddało tylko 1000 sztuk zamówionego z dużym wyprzedzeniem najmocniejszego Porsche w historii 911 GT2 RS! Samochód ten łamie wszelkie granice przyzwoitości w kwestii bezkompromisowej techniki i osiągów. 700KM i 750Nm, napęd na tylną oś, dwusprzęgłowa przekładnia PDK i masa 1470 kg wystarczają, by auto rozpędzić do 340 km/h, a setkę osiągnąć w 2,8 sekundy. W kabinie dominuje Alcantara, czarna skóra i elementy wnętrza z wykończeniem włóknem węglowym – te elementy należą do wyposażenia seryjnego.

Sportowa kierownica GT2 RS z manetkami zmiany biegów pozwala na błyskawiczny dobór przełożeń. Kierowca i pasażer siedzą w kubełkowych fotelach z karbonowym wykończeniem. Dylemat powstał duży, jednak tak jak do tej pory każdy model znajduje nabywców. Ferrari czy Porsche? Na to pytanie musicie sobie odpowiedzieć sami. Każda luksusowa marka nie tylko motoryzacyjna ma swoich zwolenników i przeciwników. Jedni lubią włoskie maszyny inni ich nienawidzą, podobnie rzecz ma się z niemiecką motoryzacją. Tak więc, jest wyjście z tej sytuacji dla osób mocno niezdecydowanych, należy nabyć oba modele i użytkować w zależności od nastroju.Jeżeli chodzi o ten pojedynek Ferrari czy Porsche to moim zdaniem wygrywa go Porsche, ale tylko i wyłącznie jeśli chodzi o przyspieszenie od 0 do 100 km/h, wygrywa 0,7 sekundy!!! Jednak racjonalnie na to patrząc, byłoby to istotne podczas pojedynku na torze. Zazwyczaj samochody jednak służą do miejskiego przemieszczania się oraz postoju w korkach. Tak więc należy stwierdzić, że oba są fantastyczne, a wybór zależy tylko i wyłącznie od indywidualnych preferencji kupującego. Oba nieziemsko rzucają się w oczy, słychać je z daleka no i oba są kochane przez kobiety. A więc, Panowie czas na męską decyzję Ferrari czy Porsche?