Gdzie serwisować Ferrari?
Zacznijmy od tego, że serwis samochodu to niezmiernie istotna sprawa, nie tylko jeśli chodzi o temat wymiany i doboru odpowiednich części, ale przede wszystkim o bezpieczeństwo osób nim się poruszających. Praktycznie każdy samochód niezależnie od marki wymaga wymiany określonych części, które w wyniku eksploatacji po prostu się zużywają. Właściciele niektórych marek samochodów mają utrudnioną sprawę, gdyż autoryzowane serwisy marki Ferrari są w Polsce tylko dwa. Jeden mieści się w Katowicach, drugi natomiast w Warszawie.
Kiedy serwisować Ferrari?
W pierwszej kolejności bezapelacyjnie trzeba zwrócić uwagę na wszystkie modele samochodów Ferrari. Począwszy od tych, które w chwili obecnej nie są już produkowane, lecz są wciąż obecne na rynku. Cenowo przewyższają modele zupełnie nowe oraz o wszystkich modelach jakie można nabyć bezpośrednio w autoryzowanych salonach. Jako samochód wyprodukowany na specjalne zamówienie bądź oddanych
w rozliczenie przy zakupie nowego modelu.
Odpowiadając na powyższe pytanie, należy wziąć pod uwagę, iż Ferrari nie serwisujemy jak inne pojazdy. Tutaj sprawa wygląda zdecydowanie inaczej, i na pewno jest o wiele kosztowniejsza. Sam zakup samochodu, jego cena robi już ogromne wrażenie. Jednak to dopiero początek wydatków związanych z użytkowaniem takiego ekskluzywnego pojazdu. Czy wiesz, że tarcze hamulcowe do Ferarri kosztują tyle co samochód klasy średniej? Ferrari wymaga stosowania odpowiednich olejów, okładzin hamulcowych oraz elementów gumowych w bardzo sztywnym zawieszeniu. Okresy przeglądowe w zwyczajnych samochodach wynoszą od 25 tyś do 50 tyś kilometrów. W Ferrari zaś okresy te mogą się wahać od 5 do 7,5 tyś kilometrów.
Ile kosztuje serwis Ferrari?
Przykładem może tu być model Ferrari Enzo, którego produkcja zamknęła się w ilości zaledwie 400 sztuk. Wymiana oleju to koszt około 20 tyś złotych, gdyż konieczna jest również wymiana węglowo – ceramicznego wirnika, który zużywa się wraz z olejem. Producent zaleca wymianę oleju co 22 tyś kilometrów, zaś rozrządu co 45 tyś kilometrów. W modelu Ferrari F430 zalecana wymiana sprzęgła po przejechaniu 35 tyś kilometrów, a koszt takiej wymiany to około 40 tyś złotych.
Obsługa serwisowa to nie tylko usuwanie usterek – te rzeczywiście w przypadku Ferrari to niewielki procent działalności. Samochody Ferrari rzeczywiście się nie psują, a prace serwisowe to przede wszystkim terminowe wykonywanie przeglądów, przygotowywanie samochodu do zmieniających się pór roku, update sterowników i systemów elektronicznych.
Bez względu na to czy właściciele samochodów marki Ferrari używają ich do jazdy po profesjonalnym torze czy też do jazdy po mieście, powinny być one przygotowane w najlepszy sposób, aby móc zapewnić pełne wykorzystanie swoich możliwości.
Lokalizacja serwisów Ferrari
W chwili obecnej na terenie naszego kraju funkcjonują dwa autoryzowane serwisy Ferrari, zlokalizowane są w Katowicach na ul. Bocheńskiego 100 oraz w Warszawie na ul. Aleja Krakowska 7. Absolutnie wszystkie prace serwisowe są wykonywane przy użyciu tylko i wyłącznie oryginalnych części Ferrari. Poza generalnymi naprawami mechanicznymi, gwarancyjnymi oraz blacharsko lakierniczymi serwisy świadczą również usługi:
– przechowywania samochodów na okres zimowy,
– zaawansowanego detailingu i zabezpieczeniu samochodów,
– kontroli przed zakupowej i oceny stanu technicznego.
Oba świadczą swoje usługi na najwyższym poziomie, wymaga tego prestiż marki oraz bezpieczeństwo użytkowników tych super sportowych pojazdów.
Kupując samochód marki Ferrari należy mieć na uwadze potężne koszty związane z utrzymaniem i serwisem pojazdu. Tylko autoryzowane serwisy oraz części zamienne gwarantują doskonałe osiągi pojazdu oraz bezpieczeństwo osób nim podróżujących.