Ile jest Ferrari w Polsce?
Z roku na rok w Polsce rośnie ilość ludzi zamożnych i co się z tym wiąże, to niezaprzeczalnie fakt posiadania luksusowego samochodu, a być może nawet kilku. Auta segmentu Premium są drogie, ceny zaczynają się od 100 000 złotych, a kończą na 1 000 000 złotych lub więcej. W roku 2017 sprzedaż nowych samochodów wszystkich dostępnych marek wyniosła 483 000 tysiące. Ile jest Ferrari w Polsce? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w tym artykule.
Klienci wybierając daną markę przede wszystkim kierują się prestiżem, bezpieczeństwem oraz modą i oczywiście możliwościami finansowymi. Kolejnym czynnikiem jaki decyduje o wyborze konkretnego modelu samochodu jest sąsiad lub znajomy. Ma to ogromny wpływ na szybkość zmiany samochodu na nowy lub zakup marki, której w danej społeczności lokalnej nikt jeszcze nie posiada. W ubiegłym roku prym wiodły dwie marki, które ze sobą poniekąd konkurują. Jest to BMW oraz Mercedes. Natomiast druga dziesiątka przedstawia się naprawdę imponująco, gdyż liczba egzemplarzy nie przekracza 100 sztuk. Otwiera ją Maserati, a zamyka Lotus. Jedna z najpopularniejszych marek samochodów sportowo luksusowych to Ferrari. Tradycyjnie zajmuje bardzo wysoką lokatę.
Ferrari prosto z salonu na polskich drogach.
Ogółem nowych samochodów Ferrari w roku 2017 r. w Polsce zostało zakupionych 50 sztuk prosto z salonu. Liczba ta nie obejmuje samochodów np. kilkuletnich, więc liczba ta zapewne będzie kilkukrotnie wyższa. Należy tu podkreślić, że modele, które już nie są produkowane osiągają nierzadko ceny dwukrotnie wyższe od modeli z aktualnej oferty. W Polsce sprzedażą samochodów tej włoskiej marki zajmuje się Grupa Pietrzak, która posiada dwa salony firmowe. Mieszczą się one w Katowicach oraz w Warszawie. Katowicki salon został uznany jako jeden z trzech najlepszych na świecie, więc jest się naprawdę czym pochwalić.
Poszukując odpowiedzi na pytanie “ile jest Ferrari w Polsce?”, należałoby je skierować do najbardziej kompetentnych znawców tej branży – przedstawicieli Grupy Pietrzak. Największa sprzedaż samochodów marki Ferrari była w pierwszym kwartale 2012r. Zakupiono tyle nowych samochodów, ile Włosi przewidywali sprzedać przez cały rok. Ubiegłoroczny raport KPMG, potwierdza, iż z roku na rok rośnie popyt na takie samochody. Wartość rynku samochodów klasy Premium to blisko 10 mld złotych. Jak wynika z cenników samochodów z metką 1 miliona i więcej to w Polsce jest ok. 60 różnych modeli i marek.
Kto kupuje Ferrari?
Najczęściej właścicielami Ferrari są mieszkańcy dużych miast takich jak Warszawa, Poznań, Wrocław, Katowice. W chwili obecnej autoryzowane salony oferują w sprzedaży następujące modele Ferrari 488 GTB, Ferrari 458 Italia, Ferrari GTC4 Lusso, Ferrari Portofino i Ferrari California. Za najtańszy model Ferrari trzeba zapłacić 154 000 euro, ale popyt wcale nie jest na modele najtańsze, a wręcz przeciwnie. Cena tak naprawdę zależy od gustu i wymagań przyszłego kierowcy.
Każdy samochód tworzony jest pod konkretne zamówienie. Jedynie silnik jest przypisany do danego modelu, natomiast kolor nadwozia oraz kolor wnętrza jest produkowany na indywidualne zamówienie. Fabryka daje klientom pełna dowolność jeżeli chodzi o kolorystykę. W skali globalnej cały czas większość kierowców wybiera samochód w kolorze czerwonym. Na kolejnym miejscu jest kolor czarny, żółty oraz biały. Istnieje również możliwość stworzenia swojego niepowtarzalnego koloru wybranego modelu Ferrari.
Ile jest Ferrari w Polsce – To tajemnica?
Nie jest możliwe, aby sprecyzować jednoznacznie liczbę, która będzie odpowiedzią na pytanie “ile jest Ferrari w Polsce?”. Dokładna liczba samochodów marki Ferrari w Polsce nie jest znana, gdyż dane klientów kupujących nowe samochody nie są udostępniane z wiadomych względów. Natomiast obrót samochodami używanymi tej marki również nie jest przez nikogo monitorowany, a dane jedynie mogą pochodzić z Wydziału Komunikacji Urzędu z danego miasta. Jedno można stwierdzić na pewno, że Ferrari jest jedną z najdroższych i najbardziej pożądanych marek samochodów luksusowych w Polsce. Od wielu lat zajmuje czołowe miejsca w rankingach sprzedaży.