Mity i fakty o Ferrari


Mity i fakty o Ferrari

Ferrari to jedna z najbardziej prestiżowych marek motoryzacyjnych na świecie, otoczona aurą ekskluzywności, luksusu i legendarnych osiągów. Wokół tej włoskiej marki narosło wiele mitów, które często odbiegają od rzeczywistości.

Czy rzeczywiście Ferrari nie sprzedaje swoich samochodów każdemu? Czy utrzymanie Ferrari to majątek? A może marka ukrywa tajemnice, o których nie mówi się głośno? W tym artykule obalimy mity i fakty o Ferrari.

Ferrari nie sprzedaje aut każdemu

Ferrari nie sprzedaje swoich aut każdemu

Mit czy prawda?

To częściowo prawda. Ferrari ma bardzo restrykcyjną politykę sprzedaży, zwłaszcza jeśli chodzi o limitowane modele. Osoby, które chcą kupić samochód z wyjątkowych edycji (np. LaFerrari, Monza SP1/SP2), muszą spełniać określone wymagania. Marka preferuje lojalnych klientów, którzy już posiadają kilka modeli Ferrari, angażują się w życie marki i mają historię zakupów w salonach Ferrari.

Jeśli chodzi o standardowe modele, takie jak Ferrari 296 GTB czy Ferrari Roma, zakup jest znacznie łatwiejszy, ale nadal wymaga spełnienia kilku warunków. Niekiedy dealerzy przeprowadzają selekcję klientów, aby uniknąć sytuacji, w której ktoś kupuje samochód tylko po to, aby go szybko sprzedać z zyskiem.

Ferrari zabrania modyfikacji swoich samochodów mit czy prawda?

Mity i fakty o Ferrari – czy Ferrari zabrania właścicielom modyfikacji aut?

To prawda. Ferrari nie jest zwolennikiem modyfikacji swoich samochodów, zwłaszcza tych mechanicznych i wizualnych. Oficjalnie marka może odmówić serwisowania pojazdu, jeśli zostanie on poddany nieautoryzowanym zmianom. Głośna była sprawa z celebrytą Justinem Bieberem, któremu Ferrari miało zablokować możliwość zakupu kolejnych modeli po tym, jak przemalował swoje Ferrari 458 Italia.

Firma dba o zachowanie oryginalności swoich aut, dlatego tuning może wpłynąć na wartość samochodu i jego relacje z marką. Jeśli właściciel dokona radykalnych zmian, może nawet zostać wpisany na czarną listę Ferrari.

Ile kosztuje serwisowanie Ferrari?

Serwis Ferrari kosztuje fortunę

Mit czy prawda?
To prawda, ale zależy od modelu i sposobu użytkowania. Koszt podstawowego serwisu dla Ferrari F430 czy Ferrari 458 Italia wynosi od 5 000 do 10 000 zł rocznie. Oczywiście jeśli w grę wchodzą naprawy większe, jak wymiana sprzęgła w modelu F1, to rachunek może przekroczyć 20 000 zł. Modele V12, jak Ferrari F12berlinetta, generują jeszcze wyższe koszty eksploatacji.

Dodatkowym wydatkiem jest ubezpieczenie Ferrari – OC i AC w Polsce dla Ferrari może wynosić od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie, w zależności od wieku kierowcy, historii ubezpieczeń i modelu auta.

Ferrari jest najszybszą marką na świecie. Mit czy fakt?

Ferrari jest najszybszą marką na świecie

To mit. Choć Ferrari produkuje jedne z najszybszych samochodów na świecie, w wielu przypadkach ustępuje innym markom, takim jak Bugatti czy Koenigsegg. Na przykład Bugatti Chiron osiąga prędkość maksymalną 490 km/h, podczas gdy Ferrari LaFerrari ma „zaledwie” 352 km/h. Jednak to nie prędkość maksymalna czyni Ferrari wyjątkowym. Tu chodzi o emocje, precyzję prowadzenia i niesamowite wrażenia z jazdy.

Gdzie wynająć Ferrari?

Ferrari można tylko kupić, nie można wynająć

Mit czy prawda?
To mit. W Polsce i na świecie istnieją firmy oferujące przejażdżki Ferrari na tory wyścigowe czy nawet do użytku codziennego. Jedną z takich firm jest AutoPrezent.pl, która posiada w swojej flocie kilka modeli Ferrari, w tym Ferrari 458 Italia, Ferrari 488 GTB, Ferrari F12berlinetta i  Ferrari F430. To idealna okazja, aby poczuć magię jazdy tym włoskim supersamochodem, nie wydając milionów na zakup. Możesz, wynająć również taki samochód indywidualnie np. na sesje zdjęciową, wesele czy do jazdy weekendowej. Taki wynajem oferuje firma OnyxCar.pl z Tarnowskich Gór.

Ferrari to nie tylko marka samochodów, to legenda, historia i styl życia. Wokół tej włoskiej firmy narosło wiele mitów, które często mijają się z prawdą. Choć posiadanie Ferrari wiąże się z pewnymi ograniczeniami i kosztami, to dla wielu fanów motoryzacji marzenie o prowadzeniu czerwonego bolidu staje się celem samym w sobie. Na szczęście, nawet jeśli zakup Ferrari pozostaje poza zasięgiem, istnieją sposoby, by choć na chwilę usiąść za kierownicą i poczuć emocje, które oferuje ta niezwykła marka.