Logo Ferrari (Logo świata luksusu)


Najsłynniejsze logo na świecie

Logo Ferrari wyróżnia się wśród wielu różnorodnych znaków firmowych, funkcjonujących w świecie motoryzacji. Przykuwa uwagę i budzi zainteresowanie nie tylko entuzjastów najsłynniejszej marki na świecie. Jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i najbardziej wpadających w oko znaków firmowych marki samochodowej, stworzonej przez charyzmatycznego Enzo Ferrari. Odwołanie się do genezy logo otwiera świat wiedzy o wierzgającym czarnym rumaku.

Historia słynnego logo Ferrari

Jego historia bierze swój początek z czasów przed I wojną światową. Pierwotne pochodzenie logo Ferrari wiąże się z nazwiskiem Francesco Baracca – zasłużonej postaci w dziejachStojący Francesco Baracca przy swoim samolocie na którym widnieje logo Ferrari włoskiego lotnictwa. Zyskał miano bohatera ojczyzny, wyróżniając si ę niezwykłą odwagą oraz skutecznością działań w walce w powietrzu z austriackim wrogiem. Nie doczekał końca wojny, zginął, gdy jego samolot został zestrzelony przez wroga.

Francesco Baracca jako pierwszy wpisuje się jako pomysłodawca wizerunku czarnego wierzgającego konia. Ujawniając swój artystyczny talent namalował tego rumaka na boku swojego samolotu. Jednak wraz z jego śmiercią, jego legenda nie odeszła w zapomnienie. Ona przeżyła i przetrwała. A o to wszystko zadbali rodzice włoskiego lotnika, ujęci wyścigową pasją, którą przejawiał na torze Enzo Ferrari. Za ich namową umieścił on logo z wierzgającym koniem na swoich samochodach. Byli przekonani, że przyniesie ono Enzo szczęście!

Symbol przekazu marki

Charakterystyczny znak w postaci tarczy z wierzgającym koniem pierwszy raz pojawił się w 1932 r. na wyścigowym samochodzie marki Alfa Romeo, który był przygotowany przez zespół Scuderia Ferrari do zawodów Grand Prix Spa. Ferrari zmodyfikował emblemat, zmieniając tło na żółty kolor, symbolizujący jego rodzinne miasto – Modenę.

Projekt właściwego logo Ferrari, które funkcjonuje współcześnie, był gotowy w momencie kiedy do produkcji trafił pierwszy samochód wyścigowySłynne logo marki Ferrari  Ferrari 125 S. W roku 1947 nastąpił jednocześnie debiut zarówno pierwszej wyścigówki Enza Ferrari jak i jego firmowego logo. Debiutując na torze w miasteczku Piacenza, Ferrari 125 S wystąpiło ze zmodyfikowanym logo. Kształt tarczy zmieniono na prostokątny, litery S i F zastąpiono napisem Ferrari i dodano u szczytu firmowego znaku barwy flagi narodowej Włoch. Taki wizerunek logo nadal zdobi i wyróżnia samochody marki Ferrari.

We współczesnym świecie wierzgający czarny rumak na żółtym tle symbolizuje inspirujący świat luksusu, który niestety, nie jest dostępny dla wszystkich. Podkreśla sportowy charakter samochodu, który bez przeszkód łamie bariery mocy i prędkości.
Jazda sportowym samochodem po torze